nie dzialajacy freeswan

Maciej Świniarski (luzik) luzik w ds.pg.gda.pl
Wto, 27 Maj 2003, 11:46:19 CEST

Dnia Sun, 25 May 2003 22:48:18 +0200
DawidChrzan <qba w pszczyna.net.pl> napisał:

> bug - ipsec szuka katalogu ipsec.d w /etc  a ten znajduje sie w
> /etc/ipsec/ sam ipsec zachowuje sie tak jakby nie czytal pliku
> ipsec.conf nie mowiac juz o
> awk: line 367: regular expression compile failed (missing operand)
> itd...
Czy mogłby ktoś zbudować tego freeswana w wersji 2.00-rc2 i wystawic na
ftp'a nestowego ??? to jest zdaje sie revision 1.45. Obecna wersja speca
jest skopana i narazie naprawde nie mam czasu do niej zajrzec.

P.S. chciałbym umożliwić budowanie modułu kernelowego ze spec'a od
freeswana, ale nie bardzo mi to wychodzi. Orginalnie, aby zbudowac tylko
moduł potrzebujemy żródeł jajka. i wydajemy polecenie `make oldmod`. W
tym momencie musimy miec prawa RW do /usr/src/linux/* bo nakladane sa
tam patche [patch to głównie nowe pliki, ale równierz zmieniane jest
kilka orginalnych plików źródeł jajka] . Nastepnie z tego co pamietam w
katalogu źródeł jajka wykonywane jest `make oldconfig` , `make -C
/usr/src/linux/net/ipsec clean` i tak dalej. Nastepnie moduł trafia do
katalogu źródeł freeswana skąd mogł by być kopiowany do %RPM_BUILD_ROOT

Przyglądajac sie innym paczuszkom np. alsa-driver.spec wszystko jest o
wiele łatwiej bo moduły budowane sa w katalogu źródeł alsy a nie jajka
wiec nie trzeba mieć uprawnień RW do /usr/src/linux. Owszem
wykożystywane są tam nagłówki kernelowe ale do tego wystarcz samo R.

O.K. to teraz pytanie:

Czy po tym co napisałem myślicie że jest możliwość zbudowania tego
modułu na prawach zwykłege user'a.???

Czy mogłby mnie ktoś nakierować?

Ja sam próbowałem juz różnych myków łącznie z kopiowaniem potrzebnych
plikow ze źródeł jajka do BUILD dir'a, poprawiłem patcha by patchował
własnie ten katalog i Makefile by tam była przeprowadzana kompilacja
jednak cosik mi nie wychodziło i sie poddałem.

--
Czcijmy wielkiego Tux'a...
...luzik