RFC: glibc - localedb-gen (Re: SPECS: glibc.spec (HEAD))

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Czw, 29 Maj 2003, 21:07:43 CEST

Skrypt locale-gen wyląduje dziś lub jutro w repo jako
SOURCES/glibc-localedb-gen.

Do przejrzenia, czekam na ew. komentarze, o ile rozwiązanie nie okaże
się niewypałem, to za parę dni zabieram się do wdrażania.

On Mon, May 26, 2003 at 07:19:05PM +0200, djrzulf wrote:
> +#
> +# TODO:
> +#
> +# check if there's resolved problem with /usr/lib/locale/locale-archive
> +# (it is big and need to be regenerated, to have locale for person, who's
> +# installing glibc) - from wrobell

Moje rozwiązanie jest takie:
- wywalić obecne locale-archive do podpakietu glibc-locale-all (jako
  produkt uboczny budowania glibc - jak ktoś chce sobie zainstalować,
  niech ma od razu gotowy - generowanie całości trochę trwa)

- mam już gotowy skrypt localedb-gen (chyba do dołączenia do pakietu
  localedb-src) generujący locale-archive lub starą strukturę plików
  (do wyboru) z localedb-src na podstawie zmiennej SUPPORTED_LOCALES -
  tylko:
  - do ustalenia, czy zmienna będzie w /etc/sysconfig/i18n czy
    /etc/sysconfig/localedb (na razie skrypt obsługuje oba pliki)
  - musi być podany zestaw znaków dla każdej lokalizacji - i teraz:
    - jeśli jest elementem nazwy lokalizacji (np. pl_PL.utf-8), to
      wystarczy
    - jeśli nie, to można go podać po / (np. pl_PL/ISO-8859-2), jak
      w pliku glibc-*/locale-data/SUPPORTED
    - jeśli nie, to skrypt próbuje szukać w pliku
      /usr/share/i18n/SUPPORTED (do dodania ze źródeł glibc do pakietu
      localedb-src), ew. można zastanowić się nad nazwą... ale nie widzę
      potrzeby zmieniania

- skrypt obsługuje --destdir (domyślnie "", czyli generuje bezpośrednio
  do /usr/lib/locale); zamierzam dopisać glibc-locale-custom.spec,
  żeby można było swoją-ulubioną-bazę-locali instalować z pakietu.

- zastanawiam się jeszcze nad skryptem localedb-gen-rpm do robienia
  własnego pakietu bez potrzeby ściągania speca z CVS (skrypt wymagałby
  oczywiście pakietu rpm-build)