AC, NEST i inne pierdziawki Re: SPECS: glibc-kernheaders.spec (NEW)

Witek Kręcicki adasi w grubno.da.ru
Pią, 30 Maj 2003, 01:01:18 CEST

W liście z pi?, 30-05-2003, godz. 00:42, robert j. wozny pisze:

> moze khm. lepiej to od razu ustalic/powiedziec, whatever.
>
> 1. bezbolesne, plynne przejscie proponuje zrobic w obrebie RA - czyli
>    serii 1.x - tam to powinno byc super plynne.
> 2. bolesne przejscie zrobic pomiedzy 1.x a 2.x - czyli jezeli AC to
>    2.x to sorry. ale bezbolesnego plynnego przejscia nie uswiadczymy.
>
> ad1: to jest normalne.
>
> ad2: jezeli bierzemy pod uwage to, iz zmieniamy glibc'e i gcc... i
> rpm'a i ... to przejscie moze byc trudne - po zmianie glibcow
> statyczne programy moga zrobic akuku. nie ma _chyba+_ na to rady - poz
> [...]
Tutaj chyba głównym problemem jest 'bezbolesna' aktualizacja RPM/glibc i
pochodnych. Moja propozycja skryptu który to by robił (RFC):
1. Upgrade jadra. Restart i automagiczny powrot do skryptu
2. poldek ściąga glibc (bez -devel), iconv, rpm + zależności (rpm-libs,
elfutils-libelf, libpopt etc.) + poldka
3. Tu uzywany jest statyczny, totalnie niezalezny RPM gdzies
udostepniony:
   a) mv /var/lib/rpm/Packages someplace; rm -Rf /var/lib/rpm/*. mv
someplace/Packages /var/lib/rpm; rpm --rebuilddb
   b) rpm -Uhv --nodeps glibc .....
4. rpm -Uhv poldek
5. poldek kontynuuje dzialanie uzupelniajac bledy w zaleznosciach
(glibc-devel, etc)
6. Poczatek reszty upgrade.
Oczywistym jest, ze upgrade do Ac musi przebiegac 'calosciowo':
pozostawienie czegokolwiek z Ra (szczególnie rzeczy napisanych w
C++/linkowanych z libstdc++) predzej czy później bardzo brzydko się
odbije.
WK