gcc-ada (Re: TAGowanie zakazane.)

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Czw, 29 Maj 2003, 22:55:38 CEST

On Thu, May 22, 2003 at 12:36:49AM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> On Wed, 21 May 2003, Jakub Bogusz wrote:
> [..]
>
> Wrong way .. lepiej spakować drzewko budowanego pakietu który wyleciał z
> FAIL i wystawić na ftp.

To można ew. osobno... ale nie będę ciągnął drzewka które zajmuje
zwykle 50-500MB (po spakowaniu może z 5 razy mniej), jeśli może
wystarczyć jeden plik do kilkuset kB.
I niekoniecznie tylko w przypadku FAIL - czasami pakiet buduje się, ale
coś źle działa - a odpowiedź znajduje się w config.logu... ale to
rzadsze przypadki.

[...]
> Bo wymagają bibliotek których w build środowisku jeszcze nia ma. Wiesz że
> Nest jest robiony z że tak powiem jawnym pogwałceniem/niepolnowaniem
> ciągłośic dystrybucji. Mi na tej ciągłości zależy. W tej sytuacji nie mam
> żadnych podstaw do tego żeby racjonalnie sięgać po zasoby Nest bez
> narazania się na świadome ryzyko przerwania owej ciągłości.
[...]

Nie widzę problemów z ciągłością dla tego konkretnego zasobu (BTW,
z nieciągłością widzę jeden główny nadal nie rozwiązany problem - /home
-> /home/services). Tak czy inaczej każde użyte binarki nie były robione
z myślą o płynnym przejściu z Ra. Co do bibliotek to chyba faktycznie
zaczęło być aktualne w przypadku nesta (po przebudowaniu na nowym glibc -
przynajmniej moje gcc wymaga glibc 2.3), natomiast ten z RH ma tylko
jedną dodatkową zależność - libgcc, czyli część samego gcc.

[...]
> Kwestia jest szersza bo sam wiesz że na builderze axp gcc ada nie daje
> się na razie wygenerować

Co? Nie wiem skąd miałem wiedzieć, skoro jeszcze w grudniu gcc-ada
bez żadnych problemów osobiście tam zbudowałem i zainstalowałem.
Przy użyciu gcc-ada 3.2 z RH (sprawdziłem wersję, jednak 3.2 - zresztą
tamte binarki leżą cały czas na moim koncie), ponieważ wtedy innych
binarek ady na alphę nawet nie miałem.