SPECS: glibc-kernheaders.spec (NEW)

Pią, 30 Maj 2003, 07:40:00 CEST

> O ile się nie mylę to odesłanie nie wynikało z posiadania przez kogoś
> nagłówków kernela w userspace (bo nagłówków userspace nie ma), a tego,
> że _autor programu_ _użył_ takiego nagłówka zamiast własnej struktury?

Dokladnie. Ale ZTCP, potrzebna mu byla lista ioctl-i, ktora z kernela na
kernel lubi sie zmieniac.

> IMVHO mylisz się. Już we wczesnym Nest można było zobaczyć, jak
> rozjechały się gdk-pixbuf i imlib, ponieważ zostały zbudowane w
> otoczeniu libpng z innym SONAME. Jedynym lekarstwem na takie coś jest
> równoczesna kompilacja w tym samym środowisku. Dlatego glibce muszą być

Albo odpowiednie BR/BC,

> dostarczane z tymi nagłówkami, które były używane do ich kompilowania.

[...]
> Bez zbudowania kernela 2.4.x się nie obejdzie (chyba że ręcznie wskaże
> się jego nagłówki). A później prosta droga, gdyż ./configure glibcy ma:

Wlasnie. Chodzilo o zbudowanie samego pakietu z naglowkami. Poza
kernel.spec.

> Jak już pisałem: my jako 'tylko pakowacze' nie mamy na to wpływu, możemy
> tylko biernie czekać, aż odpowiednie nagłówki zostaną stworzone. Chyba
> że przejdziemy na poziom 'my developerzy środowiska okołokernelowego'...
> Najlepszym dowodem jest wyżej zacytowana opcja glibcy - pojawienie się
> tam informacji, że w RH są lepsze (właściwe) nagłowki do userspace,
> będzie oznaczało moment, w którym należy się przełączyć.

Wydaje mi sie, ze w paru miejscach widzialem bledy (wycofane wyrownywanie
struktur), na pewno nie wspieraja crypto i wielu specyficznych dla PLD
zmian, ale wydaje mi sie, ze moga stanowic dobry punkt zaczepienia.
Bo w wiekszosci to co zostalo tam zrobione zostalo IMO zrobione _dobrze_.

> Dobrze rozumiem, że chciałeś opracowywać nagłówki userspace?

Dobrze rozumiesz.

> Jeśli na poprzedni akapit odpowiadasz twierdząco, to może powinieneś
> nawiązać współpracę z ludźmi, którzy już nad tym pracują? Wykonywanie
> takiej rzeczy tylko dla PLD byłoby zapewne dublowaniem czyjejś pracy.
> No i tam miałbyś środowisko niezależne od aktualnych wydarzeń w PLD.

Niekoniecznie. Sa zmiany specyficzne dla PLD. I o nie glownie mi chodzilo.
W RH wysla mnie na /dev/drzewo. I beda mieli racje.

> :( Szkoda. Bo już widziałem deklarację, że KDE nie przejdzie.

KDE mnie specjalnie nie interesuje.

> Ile miałbyś maszyn do upgrade'u? Bo jest to relatywnie łatwe.

kilkanascie - 20+

  phone (48)(58) 347 14 61