Okrągły stół w PLD?

Sergiusz Pawlowicz ser w metalab.unc.edu
Pią, 30 Maj 2003, 12:17:51 CEST

--->[Quoting Tomasz Rutkowski <rennis w o2.pl>:]

> Jestem  sobie  takim  zwykłym   użytkownikiem  PLD  i  musze
> przyznać,  że  bardzo   mnie  niepokoi  zaistniała  sytuacja
> (rozłam).

Jeśli czegoś nie rozumiesz, lepiej byłoby nie interpretować.
To tak jakby moja babcia zajęła się interpretacją E=Mc2.

> Jednak  należy  zadać  pytanie   "Czy  nie  da  się  jeszcze
> wszystkiego naprawić!".  Myślę że się da!!!  Chodź my polacy
> jesteśmy super  kłutliwi (niestety)  to jednak  w sytuacjach
> zagrożenia udaje nam się jakoś przetrwać.

Właśnie chyba  staramy się naprawić?  A z tym  przetrwaniem to
wynik  jedynie  dużej  liczebności  narodu,  ciężko  jest  nas
szybko wytłuc.

> Głupio  by było,  by  po włożeniu  tak  dużej iloście  pracy
> całego zeposłu cała praca poszła do /dev/null

My polacy to jesteśmy skrajnymi  defetystami - nie rozumiesz o
co chodzi, a już rozpoczynasz biadolenie.

> 1. Pozostawienie  zasobów pod opieką Tomka  (tyle czasy było
> wszystko dopracowywane, po co prace dublować).

Nie,  nie mam  zaufania do  Tomka  pod tym  względem. Co  było
dopracowywane?  Program o  nazwie  "CVS" nie  jest robiony  na
politechnice gdańskiej.

> 2. Wprowadzić radę 6 osobową,  gdzie każdy członek rady ma 1
> głos, a lider 2. Rada wybierana była by przez developerów, a
> prezydent przez  użytkowników. Wybory odbywały by  się w tym
> samym  czasie. Rada  funkcjonowała by  przez 1  roku (po  za
> pierwszą, która była by na 3 miesiące).

Zaproponuj klucz wyborów tej rady.

> -  Co  miesięczna  ocena  pracy  lidera  (bardzo  zła,  zła,
> średnia, dobra, bardzo dobra).

Lider   czego?  Nie   potrzebujemy  lidera   totalnego,  tylko
menadżerów wydań,  którzy będą się  zmieniali. Lider ma  to do
siebie, że zbyt silnie identyfikuje się ze swoją rolą, a nie z
dystrybucją, co widać dobrze w przypadkach Łukaszenki itp.

> - Jeżeli lider  otrzyma ocenę złą dwa razy pod  rząd to może
> zostać  usuniety poprzez  głosowanie  (50%+1)  w którym  nie
> bieże on  udziału. - Jeżeli  lider otrzyma ocenę  bardzo złą
> dwa razy pod rząd to może zostać usuniety poprzez głosowanie
> (50%)  w  którym  nie  bieże  on  udziału.  -  Głosowanie  o
> wywalenie radnego/lidera jeżeli nie był na dwóch spotkaniach
> pod rząd.

Chyba nie  znajdziesz zresztą  chętnych na lidera  przy takich
warunkach, poza tym  nie znajdziesz chętnych do  rady, bo komu
by się chciało tyle razy głosować?

> Obowiązki  rady/radnych: -  Krótka notka  do portalu  PLD co
> było na  zebraniu plus sprawozdanie lidera.  - Co miesiączne
> uczestnictwo debacie rady.

> Obowiązki  lidera:  - takie  same  jak  rady/radnych plus  -
> przedłożenie  notatki/sprawozdania całego  miesiąca :  a) co
> było zaplanowane b)  co udało się wykonać z planu  c) co sie
> nie udało  (jaki jest postęp  prac) i dlaczego -  po objęcie
> stanowiska  lidera ma  on  obowiązek przedstawić  w ciągu  2
> tygodni  plan co  ma zamiar  zrobić dla  PLD w  ciągu swojej
> kadencji.

Co  to jest,  poprawczak? Nie  mamy lepszych  zajęć? Przypadek
Tomka był  na tyle  krytyczny, że  trzeba było  zaregować, ale
użerać się na codzień z głupotami nie ma sensu.

> Reazlicaja tehniczna  (słowa): - zebranie  - np. na  irc'u -
> wybory - np.  zarejstrowani użytkownicy w portalu  - lider -
> inne słowo dobrze brzmiące po polsku nie wpadło mi do głowy
>
> - dodać nie jasności lub przerobić txt by był jednoznaczny

Porponuje  wyrzucić  całość  dla  jasności  do  kosza.  Napisz
paredziesiąt speców, to  pogadamy - na razie nie  wiesz o czym
mówisz.

> ad.3.  Jak zacząć  (jak jest  źle to  może być  tylko lepiej
> i  te  pare  tygodni  nie   zrobi  chyba  różnicy).  Ja  bym
> proponował wyłonić radę na 3  miesiące , a na miejscu lidera
> obsadzić  Tomasza K.  (ze  względu na  jego doświadczenie  w
> prowadzeniu/scalanie  kawałków  PLD).  Kwestję  repozyterium
> CVS  i ftp  zostawić  po staremu  (dziła dobrze  przecierz).
> Natomiaste portal o PLD oprzeć na bazie http://pld-linux.org

O nie nie, Tomasz K jest  spalony. Bez rocznej karencji nie ma
szans na liderowanie nawet zespołowi sprzątaczek.

> Pod  trzecie.  Nie  ma  co  sobie  nerwów  psuć  i  zmieniać
> dystrybucji na inną.

To jest twój wybór, ja używam PLD-Nest i jestem zachwycony.

cheers - Sergiusz
--
private: http://ibiblio.org/ser/  company: http://it-zone.org/
on wallpaper: tldp.org, gnu.org, pld-linux.org, hyperreal.info