Niepotrzebne zależności

Jarosław Kruk jareq w tkdami.net
Nie, 16 Lis 2003, 15:44:18 CET

Przymierzam się do wycięcia kilku zależności w specach, które w moim
odczuciu nie są konieczne. Powiem więcej. IMHO są one zbędne i mogą
utrudniać życie (korzystanie z --nodeps). Oto one:

1. mutt wymaga smtpdeamon. Wiem, że mutt nie ma wbudowanej obsługi
wysyłania poczty i korzysta z demonów smtp. Nie są one jednak wymagane
do działania programu. Mogę przecież wykorzystywać mutt'a do czytania
archiwów, lub do wysyłania poczty mieć zainstalowane mstmp, które nie
jest demonem smtp.

2. ed2k-gtk-gui wymaga eDonkey-core. Nie jest to też prawda, bo jam mam
ed2k-gtk-gui w domu a eDonkey-core w pracy i też działa. Poza tym
ed2k-gtk-gui umożliwia podłączyć się do dowolnego core'a a nie tylko
lokalnego.

3. xlockmore wymaga fortune-mod. Tu też nie jest to prawda, bo nie mam
fortunek a xlock mi działa. Wiem, że mogę chcieć wykorzystywać fortunki
w xlock'u ale nie chcę. Korzystam z matriksa :-)

Jeżeli nie będzie jakiś wyraźnych przeciwskazań przed usunięciem tych
zależności (tzn, jeżeli nie padną tu jakieś mocne argumenty za
zostawieniem tych zależności) to w poniedziałek po południu usunę je ze
specy.

pozdrawiam
--
Sztuczna inteligencja nigdy nie wygra z naturalną głupotą
Jarosław Kruk - jareq w tkdami.net