rpm-gettext-in-header psuje indeksy

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Nie, 16 Lis 2003, 18:08:32 CET

Na pewno Group. Być może pojedyncze pola w innych, jeśli akurat się
trafi coś z występującego w zlokalizowanych łańcuchach rpm-a.

Nie wiem na razie w którym momencie to się dzieje - chyba przy instalacji
pakietu.
W każdym razie w Group mam w pl_PL wszystkie grupy z wyjątkiem tych nie
istniejących w pl.po (z powodu literówek albo użycia w specu czegoś
z sufitu albo innej dystrybucji).

Efekt jest taki:

$ rpm -q --group Base
basesystem-4.9-2
$ LC_ALL=C rpm -q --group Base
basesystem-4.9-2
$ LC_ALL=C rpm -q --group Podstawowe
adjtimex-1.13-1
[...ciach lista...]
rpm-4.3-0.20030610.24
rc-scripts-0.4.0.4-0.3
applnk-1.6.5-1

Ujawniło się to w niepowodzenie testu w pakiecie perl-RPM - bierze
z bazy znany pakiet (rpm akurat), sprawdza dla niego Group (jest "Base"),
próbuje odnaleźć ten pakiet po grupie - i nie znajduje.

IMO ten patch jest do poprawki.
Group powinno być lokalizowane tylko przy wyświetlaniu.
Tylko jeżeli inne programy korzystają z bibliotek rpm-a, to już same
będą musiały sobie radzić... (co jest wadą trzymania tłumaczeń grup
w tłumaczeniach rpm-a, a nie w pakietach).