[DEVEL] Budowanie kdelibs wymaga roota?

Michal Chruszcz troll w troll.one.pl
Pon, 17 Lis 2003, 19:12:50 CET

Some strange characters appeared on my screen... Probably on Monday 17 of
November 2003 11:54, Michal Kochanowicz typed:

> [...]
>
> Michał, pokazałeś że w drzewie powstałym w wyniku budowania masz plik,
> którego właścicielem jest "root". Żaden zwykły użytkownik nie jest w
> stanie stworzyć takiego pliku[1]. Kropka. I nie bierz tego do siebie ;)
>
> [1] W normalnym systemie, w którym root ma uid=0, a system plików nie
>     zmienia sam z siebie właścicieli plików, nie ma demonów któe losowo
>     zmieniają właścicieli plikom itd...

Dla pewności puściłem to jeszcze raz przez rpmbuild. Po raz kolejny plik ten
ma właściciela root.users, pomimo, iż odpalałem to z usera troll. Żadnych
bajerów zmieniających właściciela losowego pliku nie mam, a FS też nie jest
raczej zły (XFS, niedawno robiony). Może dla porównania ktoś by to puścił u
siebie i powiedział, czy też u niego tak jest?

--
Michal Chruszcz -=- Seen at http://troll.one.pl/?gallery