Dylemat podczas pisania speca...

Jan Meizner jm w pa103.nowa-wies.sdi.tpnet.pl
Nie, 23 Lis 2003, 23:04:13 CET

Mam takie pytanie. Ponieważ spodobała mi się taka jedna gra (Kobo Deluxe)
której nie ma w pakiecie PLD, ani nie ma do niej speca postanowiłem sam
go sobie napisać. Przy okazji traktując to jako ćwiczenie bo ostatnio się
tym (pisaniem speców) zainteresowałem.
Ogólnie wszystko praktycznie przeszło bezproblemowo pakiet się buduje,
instaluje, gra chodzi. Jedyny problem związany jest z tym, że: podczas
instalacji pakietu tworzony jest (zgodnie z planem) pusty katalog
/usr/games/kobo-deluxe/scores do którego gra zapisuje wyniki. Z
oczywistych względów katalog ten szybko przestaje być pusty i przez to rpm
krzyczy przy deinstalacji, że nie może usunąć niepustego katalogu.
W związku z tym zastanawiam się, czy w takiej sytuacji (jak program coś
tworzy w katalogu który po instalacji jest pusty) powinienem np. w sekcji
%preun speca czyścić ten katalog czy nie? A jeśli nie to czy da się coś
zrobić, żeby rpm nie próbował usuwać tych katalogów (tak jak można
"zabezpieczyć" pliki konfiguracyjne tagiem %config)?

Pozdrawiam
Jan Meizner <jm w jm.one.pl>