Charset nazw plików (Re: Gnome2 - OpenDialog)

Czw, 27 Lis 2003, 15:55:33 CET

On Thursday 27 of November 2003 15:29, Paweł Sakowski wrote:

> Ustawienia konsoli? Czyli locale? Brońcie Panie Boże! Chyba że dorobisz
> patcha do glibca, który na każdym wywołaniu setenv("LANG", ...)
> przemianuje wszystkie pliki ze starego kodowania na nowe.

> A to owszem, tylko chyba byłoby trudne w realizacji (symlinki, ścieżki
> /a/b/c/d t.ż. a, b, c, d leżą na różnych FS-ach).

A ja myśle że mapowaie "ciąg 8bit bajtów" -> "plik FS" powinno być
jednoznaczne i niezależne od kodowania.

Natomiast _interpretacja_ owego ciągu 8bit bajtów na potrzeby użytkownika
powinna być sprawą aplikacji z zastrzeżeniem że każdy ciąg jest akceptowalny.

Idąc dalej aplikacja która wymagania kodowania plików w utf-8 jest równie
błędna jak wymaganie że nazwy plików mają składać się tylko z liter 'a'.

> (...)
> A może dodać do rc-scripts jakąś opcję w stylu
> FILESYSTEM_CHARSET={utf-8|locale-dependent|...}? I stamtąd ustawiać
> odpowiednie zmienne środowiskowe sterujące działaniem programów (jak
> G_BROKEN_FILENAMES).

G_BROKEN_FILENAMES powinno się nazywać STOP_BEING_BUGGY_WITH_FILENAMES i
ustawione na 1 na stałe ;)

--
Mateusz Korniak