Charset nazw plików (Re: Gnome2 - OpenDialog )

Pią, 28 Lis 2003, 00:05:02 CET

On Thursday 27 November 2003 19:58, Paweł Sakowski wrote:

> A jak może nie wymagać żadnego kodowania? OK, np. taki grep może. Ale
> większa aplikacja czasami będzie musiała wypisać nazwę pliku na ekranie.
> I jak to zrobić? Przyjąć ISO 8859-(rand()%16+1)?

Przyjąć locale lub to co chce użytkownik lub to co jest mu wygodne, byle
mapowanie ciąg bajtów nazwy w to co widzi użytkownik było wzajemnie
jednoznaczne.

> Taki scenariusz:
> $ export STOP_BEING_BUGGY_WITH_FILENAMES=1
> $ LANG=pl_PL gedit
> Tworzę plik o nazwie "Paweł"
> $ LANG=es_ES gedit
> File-Open...
>
> Hej! Kto zmienił mojemu plikowi nazwę na "Pawe" do potęgi trzeciej?

Nikt nie zmieniał nic. Plik się nazywa tak jak się nazywał (identyfikuje go
ten sam ciąg bajtów) , widzisz jego nazwe w złym kodowaniu, co _nie_ powinno
w niczym przeszkadzać w operacjach na nim.

> (...)
> środowiska. A przecież zapis danych na dysku jest parametrem systemu, a
> nie środowiska (w odróżnieniu od np. DISPLAY).

Dokładnie.

--
Mateusz Korniak
"Black holes are where God divided by zero." - Steven Wright