Charset nazw plików

Paweł Sakowski pawel w sakowski.eu.org
Nie, 30 Lis 2003, 18:20:34 CET

> IMHO dziwne by było jakby kernel czytał ustawienia locale (które są
> bardzo userspace). Po to jest ta opcja, aby ustawienia kernela
> dostosować do locale. Może to robić jakiś autoconfigurator na podstawie
> locale.

Nie jądro. Widziałbym to jako poprawkę do /bin/mount która wg. locale
mogłaby zmieniać argumenty mount(2).

> Do określenia kodowania używanego w danym systemie.

Dobra, dobra. Za proste, żeby było prawdziwe :-) Mogę mieć konsolę w
kodowaniu locale, wszystkie moje pliki *.txt w kodowaniu locale. Ale
kiedy podmontuję sobie coś Sambą, rozpakuję jakiegoś tar.gzipa, itp. to
dostaję pliki w kodowaniu praktycznie dowolnym. I idea "jednego
kodowania" siada.

Ale G.W.Bush już pracuje nad tym, żeby cały świat używał angielskiego i
kodowania US-ASCII, wtedy znikną wszystkie problemy z locale ;)

> Nie. MIME dotyczy materiałów przesyłanych pomiędzy systemami. [...]

Siur. Miałem na myśli, że założenie było dobre kiedy ludzie, jeśli w
ogóle wymieniali dane, robili to między identycznymi systemami.

| Paweł Sakowski <pawel w sakowski.eu.org>            Never trust a man  |
|                            who can count up to 1023 on his fingers.  |