Obsoletes dla pakietów wirtualnych (Re: SPECS: openssh.spec (HEAD))

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Śro, 1 Paź 2003, 13:24:26 CEST

On Wed, Oct 01, 2003 at 01:10:56PM +0200, Tomasz Pala wrote:

> Nie dodawałeś kiedyś przypadkiem łaty, która zmienia to zachowanie?

Nie. Dodawałem łatę, żeby instalowanie (przez rpm -U) pakietu o nazwie
X nie powodowało odinstalowania pakietów mających "Provides: X"
(tylko w tę stronę - instalacja pakietu z Provides: X nie powodowała
usuwania pakietu X).

> Przy takim mamy problem z Conflicts - aumix-gtk jest w konflikcie z
> aumix, bo mają tę samą binarkę, co także jest powodem, że aumix-gtk ma
> provides: aumix, przez co pakiet ten jest w konflikcie _sam z sobą_.

A dlaczego Conflicts, a nie samo Obsoletes?
rpm ma ochronę przed self-obsoletes w ramach jednego pakietu, ale nie
self-conflicts.