Gentoo versus PLD

Jacek Rzęsista jasio w myslenice.pl.eu.org
Czw, 9 Paź 2003, 09:09:24 CEST

Dnia śro 8. października 2003 23:48, Michał Margula napisał:
> [...]
>
> Ostatnio pokusiłem się o instalację gentoo i bardzo mile zostałem
> zaskoczony. Do tego stopnia, że zastanawiam się czy na swoim desktopie nie
> zamienić PLD na gentoo. Oto co jest lepiej zrobione niż w PLD (o tym co
> gorzej nie będe pisał, bo nie o to chodzi):
>
> - /etc/modules.d, czyli katalog z plikami, które są następnie scalane w
> jedno modules.conf; dzięki temu po instalacji alsy powstał
> /etc/modules.d/alsa w którym musiałem zmienić w jednej linii jaka mam kartę
> dźwiękową i poszło od kopa; ponadto można modyfikować modules.conf
Hmm, niegłupie rozwiązanie.

> - metapakiety; robię emerge kde i znikam na cały dzień, po powrocie mam w
> pełni funkcjonalne KDE; nie muszę się zastanawiać czy miałem zainstalować
> kde-base a może kde-libs, a może do tego kmaila, itd.
Hmm, poldek Ci nie wystarcza ? :P

> - sterowniki dla radeonów - gentoo wykorzystuje sterowniki od ati, które
> chodzą "od kopa", co więcej dodają nawet zmodyfikowane xf86config, które
> uwzględnia konfigurację kart ati także tych multi-headed
W PLD też możesz korzystać ze sterowników ati - kto Ci broni ? A xf86config
można sobie stworzyć lub wyguglać.

[cIACH]
> - dużo pakietów, których zwyczajnie w PLD nie ma - k3b, kmplayer, kopete,
> workrave, itd.
Kiedy ostatni raz patrzyłeś na ftp i do repo ? Ja tam np. korzystam z k3b na
ra i działa mi bez problemu :P

> To takie najważniejsze różnice - wszystko co nie działało w PLD zadziałało
> od razu w gentoo. Wszystko czego nie miałem w PLD mam w gentoo, itd :).
> Wiem że zaraz ktoś odpisze SOD #1, ale to nie o to chodzi. Ja sam
> przeistaczam się w zwykłego usera, który potrzebuje dobrego systemu, a ma
> coraz mniej czasu na grzebanie.
Proponuję Auroxa lub Mandrake'a. W sam raz dla zwykłego usera :P
--
Jacek Rzęsista
ICQ:19324277