kernel, i2c, lm_sensors, iptables

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Wto, 21 Paź 2003, 17:36:11 CEST

On Tue, Oct 21, 2003 at 05:10:41PM +0200, Radoslaw Zielinski wrote:
> Skończyło się na tym pierwszym i --nodeps; wydają się działać.  Nie
> działa natomiast przyczyna całego cyrku, czyli lm_sensors: w kernelu
> jest i2c = 2.7.0, a w CVS 2.8.0 (HEAD, tagów brak).  Odmówiły
> współpracy; moduły się ładują, ale próba uruchomienia sensors powoduje
> SIG11 i plucie przez kernel do logów ("Unable to handle NULL pointer
> dereference...").

i2c z osobnego pakietu można używać tylko z jądrem z wyłączonym własnym
i2c (a te z HEAD i LINUX_2_4 takie nie są).

Wersja i2c i lm_sensors musi się pokrywać (a przynajmniej pierwsze dwa
człony muszą być równe, a wersja lm_sensors >= wersja i2c).

Jeśli chcesz używać 2.4.20 z LINUX_2_4, które chyba ma nadal i2c 2.7.0,
to musisz wziąć lm_sensors 2.7.0 (niestety nie otagowane - więc ostatnią
wersję speca i patcha -make sprzed uaktualnienia do 2.8.0).

> Pytania:
>
> 1.  Czy ktoś nad tym panuje?
> 2.  Którego zestawu kernel >= 2.4.20 / iptables użyć, żeby uzyskać:
>     * działające lm_sensors
>     * iptables w podstawowej funkcjonalności
>     * (przynajmniej w miarę) stabilny i możliwie mało dziurawy kernel

2.4.20-9 jest dziurawy, natomiast na LINUX_2_4 jest już komplet łat na
dziury w 2.4.20 o jakich wiadomo do tej pory.

>     * rock-solid xfs i reiserfs
>     * bezproblemowy uptime 48h

Nie mam problemów z xfs-em i uptimem na jądrze będącym pochodną 2.4.20-6.
Wersji 2.4.20-9plX nie próbowałem.