SPECS: wwwoffle.spec (HEAD)

Tomasz Wittner lists w mmt.pl
Czw, 23 Paź 2003, 14:34:04 CEST

Dnia czw 23. października 2003 14:05, Jakub Bogusz napisał:
[...]
> Nawet nie same makra, ale jakieś skrypty.
> Były dyskusje, nawet radek coś zaczął przygotowywać...

Przykład "stałego fragmentu gry":

%post
/sbin/chkconfig --add %{name}
if [ -f /var/lock/subsys/%{name} ]; then
        /etc/rc.d/init.d/%{name} restart 1>&2
else
        echo "Run \"/etc/rc.d/init.d/%{name} start\" to start %{name} daemon."
fi

%preun
if [ "$1" = "0" ]; then
        if [ -f /var/lock/subsys/%{name} ]; then
                /etc/rc.d/init.d/%{name} stop 1>&2
        fi
        /sbin/chkconfig --del %{name}
fi

W.w. specjalnie wpisywałem z %{name} zamiast nazwy takiego czy innego daemona,
licząc, że Ktoś(TM) wpadnie na pomysł zrobienia jakiegoś makra (czy
includowanych funkcji skryptowych), które powyższe skróciłoby do 4 linijek.
Kompletnie nie orientuję się, jak powinno być to zrobione - trzeba np.
uwzględnić, że daemon może być nie %{name}, a %{name}d i pewnie kilka innych
rzeczy. Póki co, pozwala to kopiować z jednego speca do drugiego i
szczęśliwie przy tym za dużo nie myśleć.

--
Tomasz Wittner

2. Always build before committing

You may be sure you've just corrected some small error and it will
not influence the build process... but try it.