mysql cluster

Pią, 24 Paź 2003, 12:31:12 CEST

Skoro mamy możliwośc odpalania wielu serwerów postgresql równocześnie to czemu
by nie zrobić podobnie w mysqlu.

Pojawia się jednak parę problemów:
- gdzie trzymać konfigi; będzie to prawdopodobnie /etc/mysqld/nazwa przy czym
problem jest z nazwą. Moja propozycja to taka, że gdy baza leży w
/var/lib/mysql/01 wtedy konfig nazywał by się
/etc/mysqld/mysql-var-lib-mysql-01.conf i odpowiadał całej ścieżce do bazy.

- pidy będą trzymane w np. /var/lib/mysql/01/mysqld.pid (/mnt/baza/mysqld.pid
itd, tam gdzie podano MYSQL_DB_CLUSTERS)

- pojawia się problem sprawdzania stanu danego mysqld z osobna bo już nie
można zrobić status mysqld. Może na zasadzie
ps ax | grep -E 'mysqld.*\-\-datadir=/var/lib/mysql/01'?

- nie wiem co ma wyższy prioryter - opcje w konfigu czy opcje z lini poleceń?
Obecnie mysqld jest startowany w sposób:
/usr/sbin/mysqld --defaults-file=$MYSQLD_CONFIG
a teraz byłby
/usr/sbin/mysqld \
	--pid-file=$clusterdir/mysqld.pid \
	--datadir=$clusterdir \
	--defaults-file=/etc/mysqld/$(echo $clusterdir | tr '/' '-').conf

Chyba tyle. Prosze o uwagi.
--
Arkadiusz Miśkiewicz    CS at FoE, Wroclaw University of Technology
arekm.pld-linux.org AM2-6BONE, 1024/3DB19BBD, arekm(at)ircnet, PLD/Linux