firewall-init

Radoslaw Kojdecki radek w media-com.com.pl
Pon, 27 Paź 2003, 00:19:29 CET

On Sun, 26 Oct 2003, Mariusz Mazur wrote:

> To jest chyba jedyne rozsądne rozwiązanie. Napisać taki program po czym dać do
> niego *wsparcie* w firewall-init, a nie dodawać do firewall-init takiej
> funkcjonalności.

Ja to widze tak ze parser przechodzi przez plik konfiguracyjny i generuje
plik o okreslonych schemacie, np.:

${IPTABLES} -A FORWARD -s nnn.nnn.nnn.nnn/nn -j REJECT

gdzie bedzie kontrola ze np n musi nalezec do [0-9], nazwa lancucha
(FORWARD,INPUT itp) bedzie porownywana ze zdefiniowanymi, parametr
przekazywany dla -m rowniez bedzie zdefiniowanyi itp ...
innymi slowy nie bedzie mozliwosci podania w parametrze czegos gdzie
bedzie mogl byc niebezpieczny string.

Jesli bedzie trzeba cos podac np. jako parametr -m string to bedzie to
swiadomie przez adinistratora udzielane uzytkownikowi wraz z jakas
kontrola regexpem.

Radek
Media-Com Sp. z o.o.                       43-100 Tychy, ul. Długa 19
http://www.media-com.com.pl/                    info w media-com.com.pl