grupa games - na czym stanęło?

Mariusz 'Ma-rYu-sH' Witkowski maryush w uznam.net.pl
Pon, 1 Wrz 2003, 00:17:47 CEST

Dnia Sun, Aug 31, 2003 at 10:41:30PM +0200 Bartosz Taudul
otworzył klatkę i przysłał mi gołębia pocztowego z wiadomością:

> Nie niby pierwsze, tylko ktoś nie pomyślał. Jeżeli ta binarka może być
> uruchomiona tylko przez: a) roota, b) użytkowników z grupy games, to na
> co tam jest sgid? Poprawna jest oczywiście opcja numer dwa. Do
> ograniczania dostępu jest /usr/games.
>
> wolf

grrr temat jak bumerang wraca... w gnome 1.4 gry mialy sgida ustawionego
po to by mogly... tada... zapisywac wyniki do plikow majacych
uprawnienia tylko odczyt i zapis grupa games... bylo to afaik po to by
nie mogl sobie zaden user po prostu wyedytowac pliku z wynikami i
wladowac tam cokolwiek nieodpowiedniego lub podbijac sobie statsy...

--
 |  Mariusz 'Ma-rYu-sH' Witkowski | Founder CHInc. | Memeber PSI & SzLUUG  |