useradd i wielkie litery / webCDwriter

Czw, 11 Wrz 2003, 12:49:10 CEST

Karol Krenski wrote:

> Czołem lista,
>
> [mimooh w prawy mimooh]$ useradd webCDwriter
> useradd: nieprawidłowa nazwa użytkownika 'webCDwriter'
> To tylko u mnie tak? - wielkich liter nie mogę używać.
>
> poldek> install webCDwriter
> Przetwarzanie zależności...
> błąd: webCDwriter-2.5.0-0.2: nie znaleziono wymaganego cdrecord >= 1.10
> Zaznaczono 1 pakiet do instalacji:
> I webCDwriter-2.5.0-0.2
>
> rpm -qf `which cdrecord`
> cdrtools-2.01a18-1
>
> webCDwriter i cdrtools właśnie zaciągnięte z AC. Tylko ten useradd nie
> [...]

kloczek jakis czas temu bardzo zwiekszyl restrykcje w shadow odnosnie nazw
tworzonych uzytkownikow. Jak ktos to zglosil jako blad, to mu odpowiedzial,
ze tak wymaga POSIX i niech uzywa starej wersji albo idzie na /dev/drzewo.

Nie wiem na 100%, czy POSIX wymaga malych liter, ale wiem, ze systemy poczty
wielkich (w nazwach uzytkownikow) nie lubia.

  phone (48)(58) 347 14 61