Obsoletes: klogd w syslog-ng

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Śro, 17 Wrz 2003, 13:23:44 CEST

Tego kto wybyślił "Obsoletes: klogd" dzisiaj bym chyba najchętniej za
jaja powiesił.

Zrobiłem upgrade pakietów na serwerze i chwilę po tym padł. Nie dziwne,
skoro kernel nagle zaczął na konsolę szeregową pchać olbrzymią ilość
logów i poprostu przestał się z obsługą sieciówek wyrabiać.

A przecież wielokrotnie pisałem, że takie obsoletes nie ma sensu, gdyż
syslog-ng, mimo że umie sam czytać komunikaty kernela, nie ma części,
czasami ważnej, funkcjonalności klogd. A dzisiejszy wypadek pokazuje
że taka nieprzemyślana zmiana może rozwalić dobrze działające systemy.

Dodam, że upgrade zrobiłem z ra-updates-security!!! Fajne mi to security
- gotowy DoS na serwer uruchamiający się sam po zainstalowaniu paczki...

Pozdrowienia,
	Jacek