PLD-doc: svn-repository-rfc.txt (NEW)

Tomasz Trojanowski tomek w uninet.com.pl
Śro, 17 Wrz 2003, 14:36:19 CEST

On Wed, 17 Sep 2003, Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> rpm zaklada, ze spece i zrodla wszyskich pakietow leza razem.
> Jesli sie nie da takiego ukladu _lokalnego_ plikow pogodzic ze struktura
> repo (ktora moze byc inna), to zostana dwa wyjscia:
> - latanie rpm-a
> - wykluczenie jednoczesnej pracy na wielu pakietach (IMO, dyskwalifikujace)

Obywa rozwiązania nie byłyby najlepsze.

> Ale moze mozna bedzie uzywac do pobierania / wrzucania narzedzia a la
> builder, ktore okresli liste pobieranych / wrzucanych plikow (nie bylby
> commitowany caly katalog). Wtedy (z tego punktu widzenia) struktura repo nie
> ma wiekszego znaczenia (moga byc np. spec i zrodla w jednym katalogu).

Trochę to utrudnia pracę bo przy modyfikacjach trzebaby bawić się w
kopiowanie z "miejsca budowania" do "miejsca commitowania" i spowrotem.

Właśnie przyjrzałem się jak to robią w Conectivie. Tam struktura
repozytorium wygląda mniej więcej jak drugi wariant (powyżej), a budowanie
wygląda mniej więcej tak:

mkdir /path/pkgname/{BUILD,SRPMS,RPMS}
rpmbuild -ba --define "%_topdir /path/pkgname" /path/pkgname/SPECS/pkgname.spec

I to jest chyba najrosądniejsze roziązanie, tym bardziej że powyżse można
wrzucić do builder'a.

Pozdrawiam

--
Tomasz Trojanowski (tomek w uninet.com.pl)

"Between depriving a man of one hour from his life and depriving him of
his life there exist only a difference of degree." (FH, Dune Messiah)