gnome-common

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Czw, 18 Wrz 2003, 23:16:20 CEST

On Thu, Sep 18, 2003 at 10:05:10PM +0200, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote:
> Parę pakietów miało BuildRequires: gnome-common >= 2.3.0.
>
> Ponieważ w dystrybucji gnome-2.4 nie ma gnome-common i te pakiety zbudowały
> mi się bez gnome-common, zacząłem usuwać te BuildRequires w miarę
> budowania u siebie Gnoma.
>
> Jednak gnome-applets wykonuje w specu skrypt gnome-doc-common dostarczany
> przez pakiet gnome-common, czyli co najmniej niektóre pakiety go
> potrzebują. Zasiało to wątpliwość w mojej głowie, czy przypadkiem te
> pakiety nie zbudowały się na przykład dlatego, że stare gnome-libs-devel,
> które mam z boku, dostarcza niektórych plików o takich nazwach co
> [...]

Z tego co wiem, gnome-common było potrzebne do regeneracji ac/am w
pakietach gnome. Ponieważ nie ma takiego tarballa (ludzie z gnome pewnie
nie wyobrażają sobie, że ktoś może chcieć regenerować to ac/am),
wiget (chyba) wyciągnął to z gnomowego CVS i wrzucił w pakiet.

Nie wiem w sumie czemu się zbudowały, może coś w ac/am nie grało, ale i
tak przeszło (np. jeśli makro nie jest zdefiniowane, to configure czasem
lubi wypisać coś w rodzaju GNOME_FOO_BAR: not found i pójść dalej).

--
: Michal Moskal :: http://www.kernel.pl/~malekith : GCS {C,UL}++++$ a? !tv
: When in doubt, use brute force. -- Ken Thompson : {E-,w}-- {b++,e}>+++ h