Samba 3.0

Andrzej Zawadzki zawadaa w wp.pl
Pią, 26 Wrz 2003, 12:47:59 CEST

Andrzej Zawadzki wrote:
> Witam!
>
> 1. Nie budują się vscany - prawdopodobnie przez to, że nie kompiluje się
>  vscan-clamav - orginalna paczka ze źródeł jest OK.

Ostatnie wydanie czyli 3.0 - nadal vascany się nie budują

Chyba przez to:

Source8:        http://aramin.net/~undefine/%{name}-vscan-clamav-0.2.tar.bz2

a dalej:

cd examples/VFS
tar xjf %{SOURCE7}
cd %{name}-vscan-%{vscan_version}
tar xjf %{SOURCE8

a to jest już nie potrzebne bo clamav jest w SOURCE7 (od niedawna z
saportem dla samba 3.0

za plikiem NEWS
[samba-vscan 0.3.4]
* add support for Samba 3.0beta*/RC* or better
* configure stuff and improved Makefile, so building the modules
   is easier and cleaner now
* support for ClamAV by Daruisz Markowicz
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
* scan on open _and_ scan on close is set now as default
* various smaller updates and improvements
* updated documentation

> Niestety i tak nie działa z takim komunikatem ( w momencie gdy chcę
> otworzyć zasób "pod ochroną"):

I już wiem! Po wymianie listów Rainerem Link (twórcą)
Ustliliśmy, że w INSTALL jest błąd:

Definiując zasób chroniony piszemy:

[vscan]
                 comment = virus-protected /tmp directory
                 path = /tmp
                 vfs object = vscan-clamav.so
				         ^^^
tego .so ma nie być!!!

                 vscan-clamav: config-file = /etc/samba/vscan-clamav.conf
                 writeable = yes
                 browseable = yes
                 guest ok = yes

Rainer poprawi INSTALL!

Generalnie chodzi b. dobrze.

> 2. Przy pakietowaniu zostaje kilka plików:
>
> Szukanie niespakietowanych plików: /usr/lib/rpm/check-files

W samba 3.0 doszło jeszcze troszkę plików ;-)

Checking for unpackaged file(s): /usr/lib/rpm/check-files
/home/users/zawada/tmp/samba-3.0.0-root-zawada
warning: Installed (but unpackaged) file(s) found:
    /usr/lib/libsmbclient.a
    /usr/lib/libsmbclient.so
    /usr/lib/samba/charset/CP437.so
    /usr/lib/samba/charset/CP850.so
    /usr/lib/samba/de.msg
    /usr/lib/samba/en.msg
    /usr/lib/samba/fr.msg
    /usr/lib/samba/it.msg
    /usr/lib/samba/ja.msg
    /usr/lib/samba/pl.msg
    /usr/lib/samba/tr.msg
    /usr/lib/samba/vfs/cap.so
    /usr/share/man/man1/log2pcap.1.gz
    /usr/share/man/man8/mount.cifs.8.gz

Do przemyślenia:
Gdzie umieszczać socket clamd?
W RA jest w 	/var/lib/clamav/
W Head jest w 	/var/run/

Trzeba to jakoś usystematyzować - np. amavis też tego potrzebuje...
Można zmieniać w confie od modułu vscan gdzie jest ten socket.

pbern lub arekm poprawicie? (ostnio Wy grzebaliście w specu ;-)

--
Andrzej Zawadzki