glibc - wymaganie na kernel

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Sob, 3 Kwi 2004, 13:38:17 CEST

On Sat, Apr 03, 2004 at 01:12:06PM +0200, Michal Kochanowicz wrote:
> Hej!
>
> Posłałem wczoraj do piachu zdalny serwer, właśnie dlatego że glibc w
> żaden sposób nie zasygnalizował że kernel jest za stary. IMO tak nie
> powinno być. Zdaję sobie sprawę że to specyficzna sytuacja. Co stoi na
> przeszkodzie dla:
> 1. Requires: kernel >= x.y.z (tak, wiem, sam nie używam

Jest tak (w uproszczeniu):

%{!?min_kernel:%global          min_kernel      2.4.6}
%if %{with nptl}
%if "%{min_kernel}" < "2.6.0"
%global         min_kernel      2.6.0
%endif
%endif
Conflicts:      kernel < %{min_kernel}

>    dystrybucyjnego, ale tak przynajmniej będę miał świadomość na co się
>    narażam).

W przypadku jądra z pakietu rpm by to wyłapał.

> 2. Skrypt %pre sprawdzający wersję kernela

Pakiet glibc nie może wymagać powłoki (która z kolei wymaga glibca).
Może będzie to możliwe po przejściu na rpm-a z lua.