[RFC] zmienne w systemie

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Sob, 3 Kwi 2004, 22:36:49 CEST

O co chodzi?
------------
Wkurzyło mnie kilka rzeczy. Mianowicie - jeżeli chcę wprowadzić jakieś
zmiany w zmiennych, które można eksportować w systemie to jest problem.
Można kombinować z własnymi skryptami w /etc/profile.d/ (chyba najlepsze
rozwiązanie) albo grzebać w /etc/profile (gorsze, bo przy upgrade trzeba
szukać jakie zmiany były). A dodatkowo często nie wiadomo, że jakieś opcje
danego programu istnieją wogóle (kto wie o fajnej opcji GREP_OPTIONS ??).

Rozwiązanie
-----------
Tworzymy katalog /etc/environment/ (albo jakikolwiek inny) i tam będą
wrzucane pliki o nazwie identycznej z nazwą zmiennej i zawartością w
postaci ZMIENNA=wartość. W /etc/profile wszystkie te zmienne byłyby
includowane przez małą pętelkę (może poza plikami *~, *.rpmnew, *.rpmsave)
i od razu exportowane. Część rzeczy z /etc/profile będzie mogło wywędrować
z tego pliku (będzie mniejszy), ale stosunkowo niewiele. Dobrymi
kandydatami są CONFIG_DIR, HOME_ETC.

IMO to jest rozwiązanie proste i naprawdę skuteczne. Rozwiązuje ogromną
liczbę problemów. Aha, pomysł jest trochę z gentoo, tam mają coś
podobnego.

Problemy
--------
Prawdę mówiąc nie wydaje mi się, żeby takowe istniały. Jedyny to
konieczność dodania odpowiednich zmiennych (plików) do pakietów, ale nie
wydaje mi się to problemem.

Comments?

Jeżeli nie będzie żadnych sprzeciwów to za kilka dni zrobię to w module
setup. To jest prosta rzecz.

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...