[RFC] zmienne w systemie

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Nie, 4 Kwi 2004, 00:30:12 CEST

Paweł Gołaszewski napisał(a):

> Słyszał.
>
> - próbowałeś ustawić tam HOME_ETC? Ja próbowałem i jak było $HOME/costam/
>   to nic nie dostawałem

Po pierwsze nie $HOME a ${HOME}, a po drugie to też nie działa;)

# (Possibly non-existent) environment variables may be used in values
# using the ${string} syntax[...]
[...]
#PATH           DEFAULT=${HOME}/bin:/usr/local/bin:/bin\

To już jest błąd w pam_env - albo samym kodzie, albo jego opisie.

> - W takiej postaci to ja mogę równie dobrze ustawiać w /etc/profile. Po
>   każdym upgrade będę musiał szukać jakie były zmiany w stosunku do
>   pakietu, a nie o to mi chodzi.

To sobie dodaj w /etc/profile linijkę ". /etc/allmyenvironmentvariables" i
wpisuj wszystkie zmienne do tego pliku. Dodasz kolejne koszmarne pętle, to
już nikt nie będzie używał PLD-owych plików, które będą najwolniejsze z
wszystkich znanych ludzkości.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/