[RFC] zmienne w systemie

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pon, 5 Kwi 2004, 13:47:07 CEST

On Mon, Apr 05, 2004 at 13:18:15 +0200, Paweł Gołaszewski wrote:

> rozumiem, że bawisz sie w troll-a? ;)

No:) Czekam aż mi się ludzie z MAC-ami pozgłaszają i trochę się nudzę,
ale powoli przychylam się ku rozwiązaniu, żeby być bardziej brutalnym i
po prostu wyciąć cały ruch, którego nie znam.

Przy okazji: jest sposób, żeby DHCP ustawiało statyczne wpisy ARP? Mam
trochę osób, które korzystają z kilku komputerów i numer polega na tym,
żeby mogli tylko z jednego na raz. Zrobiłem tak, że DHCP zwraca ten sam
adres IP dla kilku kart, ale żeby to działało, muszę zostawić na tych IP
dziurę w ethers. A że takich osób jest kilkanaście, to mam kilkanaście
takich dziur. No i może mi się znaleźć jakiś delikwent, który sobie te
adresy będzie wpisywał ręcznie. Dlatego chciałbym mieć je domyślnie
zablokowane, a odblokowywane tylko po przydzieleniu adresu przez DHCP.
Takie ustawianie miałoby jeszcze jedną zaletę - nie trzeba byłoby
dublować powiązań IP<->MAC w ethers i dhcpd.conf.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/