php.{prov,req}

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Śro, 7 Kwi 2004, 13:17:53 CEST

On Wed, Apr 07, 2004 at 01:14:09PM +0200, Adam Gołębiowski wrote:
> Tak sobie dumam jak to ładnie rozwiązać. Skrypty z tematu muszą mieć
> dostęp do package.xml. Póki co wydumałem trzy rozwiązania:
>
>  *  skopiowanie do /tmp podczas %%install a następnie odczyt tego pliku
>     podczas przetwarzania tychże skryptów. W ostatnim z nich możnaby go
>     wręcz usunąć.

Pliki w /tmp w znanych lokacjach to częste źródło poważnych błędów
security.

>  *  przekazanie rpm, a następnie skryptom jakiejś zmiennej systemowej
>     wskazującej na katalog %{_builddir}/%{name}-%{version} lub wydumanie
>     tego w inny sposób (ze ścieżki plików podawanych do tychże skryptów)

Da się przekazywać skryptom parametry. Nazwa skryptu do wyznaczania
provides/requires jest definiowana przez makro RPM, które może zawierać
parametry. Zdaje się że nawet coś już tego używa (zobacz do rpm.macros)

>  *  wrzucenie jako package.xml.php gdzieś do struktury katalogów, a
>     następnie wyłapanie wewnątrz pliku. Minus - niepotrzebnie
>     spaczkowany plik (zupełnie niewykorzystywany)
>
> Osobiście skłaniam się do pierwszej wersji, najprostsza, sktuczna.

... i niebezpieczna. Oczywiście można to zrobić bezpiecznie, ale nadal
pozostanie niezbyt eleganckie IMHO.

Pozdrowienia,
	Jacek