/usr/share/empty [Re: bind - pwdutils vs shadow]

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Wto, 13 Kwi 2004, 14:19:13 CEST

On Tue, Apr 13, 2004 at 02:14:35PM +0200, Paweł Gołaszewski wrote:

> ankry zgłaszał już to - /usr/share/empty nie jest najszczęśliwszą
> lokalizacja z jednego powodu - /usr/ może być w całości mountowane po
> sieci i wtedy jest problem, bo nawet zalogować się po ssh nie można. IMHO
> tą lokalizację należałoby zmienić i ludziom od ssh, FHS posłać, żeby
> rozważyli zmianę.

O ile pamiętam /usr/share/empty nie została wymyślona ani przez jednych
ani przez drugich.

> Teraz pytanie - jaka lokalizacja? /var/empty ? /var/lib/empty ? Coś
> jeszcze innego?

W openssh IIRC oryginalnie jest /var/empty - co jest niezgodne z FHS.

Nie wiem co gdyby chcieć mieć /var czy /var/lib po sieci...
ale całego /vara to się nie da z obecnymi rc-scripts.