Ktoś się zajmuje udevem?

Artur Frysiak wiget w pld-linux.org
Śro, 14 Kwi 2004, 07:47:57 CEST

On Tue, Apr 13, 2004 at 08:49:27PM +0200, Cezary Krzyżanowski wrote:
> Witam!
>
> Tak ostatnio siedzę ciut i czytam, bo mam w święta czas, i wyhaczyłem
> parę informacji o udvie....Ktoś próbuje się tym zajmować, rozwijać u nas
> w PLD??? Do spca dotarłem, ale jest jakby niekompletny, buduje rzeczy,
> które potem sam usuwa...ale w zasadzie jest nieźle. Ktoś ma jakieś
> doświadczenia z udevem ustawionym jako /dev ??? Mi się udaje postawić na
> tym system, ale z pewnymi problemami...mianowicie przy init nie widzi
> konsoli głównej (co da się szybko zrobić), oraz nie tworzy odpowiednich
> [...]

Jakoś udało mi się zastosować udev jako /dev.
Pierwszą rzeczą jaką trzeba zrobić jest przystosowanie rc-scripts aby
wywoływały udevstart najszybciej jak można ale po podmontowaniu /proc i
/sys. Jest to opisane w dokumentacji udev.
Inna sprawa to możliwość trzymania /dev nie tylko na ramfs/tmpfs ale
także na jakimś nieulotnym systemie plików np ext2 (głównie z powodu
znakowania SELinux).
Na deser pozostaje uzupełnienie /etc/udev/udev.permisions

Pozdrawiam
--
Artur Frysiak
http://www.pld-linux.org/