[Ac] Niedzialajace pakiety

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Sob, 17 Kwi 2004, 16:30:41 CEST

Użytkownik Tomasz Pala napisał:

>Spotkałem się z tym na kernelu nie-PLD. Zmiana kernela na PLD-owy
>pomogła (chyba to ona, różnic w konfiguracji sieci nie stwierdziłem).

Kernel dystrybucyjny. Wietrze problemy w samym dhcpd (to co jest w Ac to
wersja devel).

>[...]
>>

>A co pokazuje tcpdump czy -j LOG na eth1?

LOG zapuszczony na eth1 nie zwraca nic oprocz ruchu do i z DNSow, ale to
dlatego, ze na
maszynie stoi DNS dla sieci lokalnej z forwardersami tepsianymi. Iptraf
zeznaje tyle samo
(0 ruchu na eth1 oprocz portu 53). Jest to o tyle dziwne, ze interfejs
zewnetrzny rutera
odpowiada na pingi, ale ruchu na tym interfejsie nie ma.

[root w is root]# iptables -t nat -nvL
Chain PREROUTING (policy ACCEPT 2469 packets, 161K bytes)
 pkts bytes target     prot opt in     out     source
destination

Chain POSTROUTING (policy ACCEPT 30 packets, 1986 bytes)
 pkts bytes target     prot opt in     out     source
destination
    0     0 MASQUERADE  all  --  *      eth1    0.0.0.0/0
0.0.0.0/0

Chain OUTPUT (policy ACCEPT 38 packets, 2713 bytes)
 pkts bytes target     prot opt in     out     source
destination
[root w is root]# iptables -nvL
Chain INPUT (policy ACCEPT 2829 packets, 220K bytes)
 pkts bytes target     prot opt in     out     source
destination
  274 23459 LOG        all  --  eth1   *       0.0.0.0/0
0.0.0.0/0           LOG flags 0 level 4

Chain FORWARD (policy ACCEPT 221 packets, 13007 bytes)
 pkts bytes target     prot opt in     out     source
destination

Chain OUTPUT (policy ACCEPT 2974 packets, 213K bytes)
 pkts bytes target     prot opt in     out     source
destination
[root w is root]# cat /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
1

> Przejżyj łańcuchy netfiltra,
>czy ruch wychodzący rośnie w tym samym tempie, co przychodzący.

Hmmmm.... Moge prosic o skrotowa instrukcje wykonania czynnosci? :)  Z
netfiltra
jestem zielony

Pozdrawiam
Beorn