to IPv6 or not to IPv6, było: SPECS: ircd.spec

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Nie, 18 Kwi 2004, 15:44:26 CEST

On Sun, Apr 18, 2004 at 14:31:53 +0200, Sergiusz Pawlowicz wrote:

> dodaj  do  rc-scripts,  ipv6  na   razie  musi  być,  bo  są

Nie musi: proftpd, openssh, postfix, bind, apache, qpopper, inn, samba,
imap, amavisd-new, mysql, xinetd - to już mi chodzi bez IPv6. Jak kiedyś
zrobię restart, to przekonam się czy wstaje squid, jabber i jggtrans,
ale nie spodziewam się problemów, gdyż po usunięciu interfejsów IPv6 i
restarcie zbindowały się na 0.0.0.0 (ircd AFAIR uparcie wchodził na ::).

> niedorobione programy  - nie ma  komu ich poprawiać  - jeśli
> się zgłaszasz  na ochotnika,  możesz już dzisiaj  zacząć nad
> nimi pracować.

Nie zamierzam ich poprawiać (o ile jakieś wyjdą), bo to nie mi zależy na
IPv6. Ktoś ma zachciankę, niech robi, ja żadnego Ktosia wyręczał nie
będę. Wszystkie nasze pakiety obsługują IPv6? Lepiej mieć 'szeroko'
stosowane IPv6, czy pakiet nie mający problemów na samym IPv4?

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/