Wylaczenie autohintingu w fontconfig

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Wto, 20 Kwi 2004, 19:35:16 CEST

On Tue, Apr 20, 2004 at 07:21:15PM +0200, Piotr Szymański wrote:
> Hi,
> Jak zrobic to w topicu? Po 20 minutach przeszukwiwania mail.pld.sse.pl nic nie
> znalazlem, a nie widzi mi sie meczenie z koszmarnym serczem na
> lists.pld-linux.org.

*Wy*łączyć autohinting? Przy wykastrowanym freetype jak na HEAD to można
najwyżej wyłączyć hinting w ogóle, bo innego niż autohinting nie ma.

A gdyby chodziło o włączenie, to masz przykład
w fontconfig-autohint.patch qrczaka:

        <match target="font">
                <test name="family">
                        <string>FreeMono</string>
                        <string>FreeSans</string>
                        <string>FreeSerif</string>
                        <string>Luxi Mono</string>
                        <string>Luxi Sans</string>
                        <string>Luxi Serif</string>
                        <string>QuasiBookmanTTF</string>
                        <string>QuasiChanceryTTF</string>
                        <string>QuasiCourierTTF</string>
                        <string>QuasiPalatinoTTF</string>
                        <string>QuasiSwissCondensedTTF</string>
                        <string>QuasiSwissTTF</string>
                        <string>QuasiTimesTTF</string>
                </test>
                <edit name="autohint">
                        <bool>true</bool>
                </edit>
        </match>

Po usunięciu <test ...>...</test> regułka będzie pasować do wszystkich
fontów.