XFree86 vs X11 (Xorg)

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Pią, 23 Kwi 2004, 13:19:32 CEST

On Fri, Apr 23, 2004 at 01:12:05PM +0200, Adam Gorzkiewicz wrote:
> On Fri, 23 Apr 2004 12:58:43 +0200
> (...)
>
> No właśnie. Jednak tutaj w X11.spec jest to samo pomieszanie z
> poplątanym jak w przypadku XFree86.spec z head. Dlaczego korzysta się
> tutaj

carrier lost?

W każdym razie o ile X.org w przeciwieństwie do XFree86 preferuje systemową
bibliotekę fontconfig, to resztę już własną.

Co robimy z: render, xrender, xft, xcursor?
Teraz używamy starych wersji z xlibs, nowe (wchodzące w skład xlibs
1.0(IIRC?)) mają już inne nazwy:
render -> renderext
xrender -> libXrender
xft -> libXft
xcursor -> libXcursor

A swoją drogą w ramach xserver z fdo oprócz kdrive przerabiają Xserver
z XFree86 (czy też X.org?) na swoją modłę, ale żeby był bardziej (czy
też w pełni? tego już nie doczytałem) kompatybilny ze sterownikami dla
XFree86.