cvs, proftpd, ircd...

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pon, 26 Kwi 2004, 09:54:01 CEST

On Sun, Apr 25, 2004 at 10:31:21PM +0200, Marcin Król wrote:
> Witam.
>
> Mam kilka pytan odnosnie paczki cvs z AC...
>
> 1. Jaki byl powod zmiany sciezki cvsroot i czemu akurat /var/lib/cvs? IMHO
> lepsze byloby /home/services/cvs - oczywiscie to tylko moja prywatna
> opinia ktora mozna zignorowac

Czy cvs to użytkownik który się loguje do systemu, czy repo to pliki
tego użytkownika? IMHO CVS to aplikacja pracująca na pewnych danych,
a repozytorium to dane tej aplikacji. Więc w /var jest ich miejsce.

> 2. Czy sa jakies przeciw wskazania aby paczka z cvs zawierala patcha
> cvsacl (cvsacl.sourceforge.net)? Moze byc bcond i domyslnie wylaczona.
> Jezeli nie byloby specjalnych "przeciw", to pod linkiem
> http://www.wsb-nlu.edu.pl/~krol/cvs/ znajduje sie latka dostosowana do
> wersji 1.11.15 i spec.

Użyj cvs-nserver. Ma ACL i nie tylko. A wogóle jeśli nie jesteś zmuszony
do używania akurat CVS, to radzę się przyjżeć Subversion.

> Jedno pytanie do proftpd:
>
> 1. Czemu /var/lib/ftp a nie /home/services/ftp?

Bo /home to nie koniecznie jest odpowiednie miejsce. Zresztą w tym przypadku
/var/lib też nie.

> Czemu czesc paczek
> korzysta z /var/lib a czesc (np apache) z /home/services? Nie lepiej to
> ujednolicic?

Bo nie udało nam się jeszcze ustalić gdzie to powinno być. Na pewno
większość rzeczy teraz ląduje w /home/services niepotrzebnie (wszelkie
aplikacje webowe i dynamicznie generowane strony/obrazki, czy
dokumentacja Apache).

Pozdrowienia,
	Jacek