python-devel-tools

Pon, 26 Kwi 2004, 13:54:53 CEST

Jakub Bogusz wrote:

> W ww. pakiecie w /usr/bin znajdują się wrappery o nazwach *.py, które
                                                    ^^^^^^^
> - wbrew nazwom - NIE są poprawnymi skryptami pythona.
> Wprowadza to w błąd i ludzi, i samego pythona, który szukając modułu
                                 ^^^^^^^^^^^^^^
> znajduje pdb.py także w /usr/bin - i się wywala, przez co we wszystkich
> programach używających pdb (i innych z tego pakietu) trzeba dodawać
> workaroundy (vide ipython czy Twisted - w tym drugim jeszcze nie ma
> poprawki i część rzeczy nie działa).

Chwila, moment. To o tym, czy cos jest skryptem pythona decyduje NAZWA a nie
ZAWARTOSC pliku ?

Czyli w systemie zawierajacym pythona user nie mozna sobie utworzyc programu
(binarnego, skryptu w dowolnym interpreterze) o nazwie np. to.ma.py ktory
nie bedzie skryptem pythona i umiesciec go w sciezce ?

Zawsze mnie uczyli, ze o tym czy cos jest, czy nie jest skryptem decyduje
pierwsza linia, a nie nazwa.

Cos tu jest chyba porabane ...

  phone (48)(58) 347 14 61