bezpańskie katalogi (bash_completion i mysql)

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Śro, 4 Sie 2004, 12:25:57 CEST

On Fri, 16 Jul 2004, Arkadiusz Miskiewicz wrote:
> [...]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> Nawet nie masz pojęcia jakie monit robi głupoty pod większym obciążeniem
> (u mnie w kółko ubijał apacza ;) W efekcie monit poszedł do piachu.
> Wystarcza mi mon monitorujący stuff _zdalnie_ z innego hosta.

_Mi_ działa poprawnie.
To, że _ty_ nie masz ochoty z niego korzystać nie jest powodem, żebyś
innym tego zabraniał.

> Hę? Konfigurację robi administrator, który ma gotowy plik dla mysqla
> tylko domyślnie zakomentowany.

A ja uważam, że powinien być gotowy do użycia. Odkomentowany...

> Już zaproponowałem na te dwa przypadki.

Podkreślone na górze? Żadne rozwiązanie.

> I co to da skoro ja nie mam basha?

Zaproponuj coś innego.
Mi obecny stan rzeczy nie przeszkadza.

> W setyp czy FHS powinny się znajdować systemowe katalogi, /etc/monit
> takowym nie jest.

Powtarzam - zaproponuj coś _rozsądnego_
Wyrzucenie konfiga do monit.spec takim nie jest...

> A konkretnie? Konkrety proszę.

...dobra, powtórzę...

1. wrzucam odkomentowane pliki do monit spec -> mam 200000 usług i przy
starcie monita mam 199999 informacji, że mi wyłączył usługę
2. wrzucam zakomentowane -> pomysł do bani, bo w niczym mi to nie pomaga.

A tak? Dostaję gotowe i działające monitorowane. monit jest na tyle
prosty, że pozostaje tylko drobne dokonfigurowanie. Ewentualnie (jakieś
sms-y tylko).

> Ja proponuje metodę która daje:
> - brak bezpańskiego katalogu nawet gdy ktoś nie używa monita

Jest on "pański", bo należy do odpowiedniego pakietu w bazie rpm-a.

> - możliwość wyboru przez admina czy chce mieć jakiekolwiek monitorowanie
>   (system mu dostarcza tylko gotowca do modyfikacji)

nie chcesz monitorowania to nie instalujesz monita. Proste.
Wiesz, taki argument to w zasadzie wyrzuca większość tego co mamy w
pakietach... "bo admin powinien mieć możliwość wyboru". Po co tworzenie
przez "mysql init" ? Niech admin poczyta i zrobi...

> Twoja metoda daje:
> - mamy bezpański katalog

wielka mi mecyja...

> - zainstalowanie mysqla dorzuca bezwarunkowo nowy konfig do monita
>   (który dopiero trzeba wyzerować jeśli się monitorowania mysqla nie
>   chce mieć - musi to być wyzerowanie pliku bo usunięcie go nic nie da
>   przy kolejnym upgrade).

zakomentowane.

Dodam jeszcze:
- monitorowanie działające dla _zainstalowanych_ usług bez żadnych
  zabiegów. Chyba warte zachodu, nie?

> W obu przypadkach admin tak czy siak musi bawić się w konfigurację
> chyba, że Twój monitrc mu dla mysqla podpasuje, a tylko pierwszy
> przypadek jest pozbawiony wady z bezpańskim katalogiem.

monit jest na tyle prosty, że konfigurować praktycznie nie trzeba.

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski