SPECS: hotplug.spec - forgot about removing digicams definitions w...

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Pią, 6 Sie 2004, 18:15:13 CEST

On Fri, Aug 06, 2004 at 05:07:06PM +0200, Marcin Kurzyna wrote:

> na co?

for f in $(seq 2 32767); do ln -s /dowolny/plik /tmp/usermap.$f ; done
(z dokładnością do rozbicia seq na kilka części albo zawężenia
przedziału do najbliższych kilku-kilkudziesięciu pidów, jeśli pidy nie
są losowane)

> jak zrobić żeby nie było?

Tworzyć plik w katalogu zapisywalnym tylko dla roota.
Choćby /etc/hotplug/usb.usermap.tmp.
(gdyby się nie dało, to pliki tymczasowe o losowej nazwie tworzy się
przez `mktemp ${TMPDIR:-/tmp}/jakasnazwaXXXXXX`)

Aha, i przy tworzeniu nowych plików trzeba zadbać o umask - nie wiadomo,
co root ma akurat ustawione.

> a usuwa? mi nie usunął... ale moze coś przeoczyłem...

%postun jest wykonywane także po uaktualnieniu pakietu.
$1 zawiera liczbę instancji pakietów po wykonaniu operacji
- 0 w przypadku deinstalacji, (>=?)1 w przypadku uaktualnienia.