php raz jeszcze

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Nie, 8 Sie 2004, 14:02:33 CEST

On Sun, Aug 08, 2004 at 10:33:04AM +0200, Adam Gołębiowski wrote:
> W php 4.x produkowaliśmy pakiet php-zip-3:4.3.8-2.
>
> W php 5.x zip wyleciał do pecl. Powstaje nam pakiet php-pecl-zip-0:1.0-2
>
> Teraz czy da się dodać takie Provides/Obsoletes, aby przy upgrade z
> 4.3.8 na 5.0.0 pakiet zip się zaktualizował?
>
> a) Obsoletes: php-zip <= 3:5.0.0

A po co wersja? Po prostu Obsoletes: php-zip

> b) Provides: php-zip = 3:5.0.0

Jeśli to coś poldkowi ułatwi... tylko nie wiem, czy akurat z wersją php.

> A może stworzyć metapakiet (%package -n php-zip) który miałby
> odpowiednie E:V-R oraz Requires: php-pecl-zip ?

E, nigdy nie było takich kombinacji przy zmianach nazw pakietów.
To samo EVR co php nie jest do niczego potrzebne.

> Czy wręcz (ale osobiście jestem przeciw)
> 	cvs cp php-pecl-zip.spec,v php-zip.spec,v

Nie ma sensu.

> I druga kwestia, co z pakietami, które zniknęły pomiędzy php-4.3.x a
> php-5.x ? Przykład - php-qtdom. Wg ChangeLog miał wylecieć do pecl,
> jednak tak się nie stało. Conflicts php-qtdom <= 3:5.0.0 w php.spec ?

A stare źródła (ew. po niewielkich poprawkach) nie budują się z php 5?