Epoch w nazwie pliku

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Pon, 9 Sie 2004, 18:43:38 CEST

On Mon, Aug 09, 2004 at 05:13:27PM +0200, Mariusz Mazur wrote:
> Była dyskusja, że fajnie by było to mieć, ale nikt nie wymyślił jakiego znaku
> użyć, bo standardowy dwukropek się nie nadaje ze względu na to, że go
> niektóre fsy nie trawią (a zwłaszcza windows).
>
> A może by tak wprowadzić '__' (to *nie* jest buźka :) jako 'oddzielnik' epocha
> od wersji? Wtedy np. pakiet wyprodukowany z obecnego llh.spec by miał nazwę:
> linux-libc-headers-7__2.6.7.0-9.i386.rpm
>
> Specjalnie piękne to to nie jest, ale swoje zadanie spełnia i niczego nie
> psuje. Jeśli nikt nie ma nic konkretnego przeciwko, to mam zamiar wprowadzić.

IIRC nadal psuje poldka?
I nie jest ani piękne ani gdziekolwiek indziej spotykane.

> I jeszcze raz prosiłbym o jakieś skomentowanie pomysłu zwiększania epoch z
> wersji na wersję w pld.

Niedobre:
- trzeba poprawiać zależności w innych pakietach, najwięcej roboty tam,
  gdzie epoch jeszcze nie było
- różnica epoch nie pomaga na pakiety z identycznym NVR

To już lepiej dopuścić ułamkowe releasy dla uaktualnień stabilnych
wersji.
Tak jest częściowo w Ra, podobnie RH/FC dla pakietów, które istnieją
w tych samych wersjach w różnych wersjach dystrybucji (fragment release
oznacza wersję dystrybucji).