Epoch w nazwie pliku

Tomasz Wittner lists w mmt.pl
Pon, 9 Sie 2004, 20:57:55 CEST

On Mon 9. of August 2004 17:13, Mariusz Mazur wrote:
> Była dyskusja, że fajnie by było to mieć, ale nikt nie wymyślił jakiego
> znaku użyć, bo standardowy dwukropek się nie nadaje ze względu na to, że go
> niektóre fsy nie trawią (a zwłaszcza windows).
A co nas windows.

> A może by tak wprowadzić '__' (to *nie* jest buźka :) jako 'oddzielnik'
> epocha od wersji? Wtedy np. pakiet wyprodukowany z obecnego llh.spec by
> miał nazwę: linux-libc-headers-7__2.6.7.0-9.i386.rpm
>
> Specjalnie piękne to to nie jest, ale swoje zadanie spełnia i niczego nie
> psuje. Jeśli nikt nie ma nic konkretnego przeciwko, to mam zamiar
> wprowadzić.
Jest to unusual i nie przejdzie.

> I jeszcze raz prosiłbym o jakieś skomentowanie pomysłu zwiększania epoch z
> wersji na wersję w pld. Ktoś wie jak sobie z takimi rzeczami radzą w
> różnych susłach, redhatach, fedorach i takich tam?
Zobacz "se" sam,. ew. zapytaj się (nawet na rpm-list). Idealnym by było
posiadanie dodatkowego pola w rpm (i rozumianego przez poldka) o wyższym prio
niż epoch, którego nie trzeba by było dodawać explicite do R: podpakietów
(teraz jest R: %{name} = %{epoch}:%{version}-%{release}) - byłoby np.
zdefiniowane w rpm.macros dla danej distro. Ale ideałów nie ma, nie ma komu
robić, więc:
- odnośnie zwiększania rel. o 5 - przeciw - w ciagu jednej nocy, nie do końca
z mojej winy, stunnel.spec zwiększył rel. o 2.
- odnośnie rel. ułamkowych - służyć one miały czemu innemu (ozn., że pakiet
jest póki co ąkły itd.). Ale jest to imo do zaakceptowania przy r+5 dla Th.
- odnośnie podbijania epoch: zaletą jest, że są porobione R: E:V-R , ale coś
tam ma epoch 0, a coś 10. Jeżeli masz zamiar podbijać epochy to zrób od razu
E=300 (i to nie jest głupi żart z mojej strony). Ile moze zmieścić epoch -
unsigned int?
Ale miech najpierw Th nabierze jakichś realnych kształtów. Jak będzie na co
się upgradować się z Ac, to wtedy będzie sens wersjonowania pakietów tak,
żeby był możliwy automatyczny upgrade z Ac. Póki co nie ma o czym dyskutować.
--
Tomasz Wittner