GD i funkcje php

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Czw, 12 Sie 2004, 14:14:40 CEST

Ogólnie jest z tym kicha. Jest trochę funkcji, które są niedostępne,
jeżeli nie buduje się z załączonym do php gd.

_Teoretycznie_ gd załączone jest kompatybilne z 2.0.23 (w php-4.3.8), ale
niestety, jest tam o kilka funkcji więcej, i to tak bzdurnych jak
obracanie o 90 stopni czy 270...

Przeniosłem funkcje potrzebne, żeby imagerotate() zaczęło chodzić, ale to
tylko doraźna poprawka, żeby dla mnie chodziło (akurat tego potrzebuję).

patcha, który powstał mogę podesłać ludziom od gd, ale nie sądzę, żeby
łyknęli, bo wprowadza bałagan.

Powstaje pytanie - co robimy?

Najprościej (ale i najgorzej) byłoby budować z załączonym gd.

Pośrednie rozwiązanie - przenieść co potrzebne do normalnego gd.
Biblioteka się rozrośnie trochę. Ale po kolei funkcje mogą zacząć chodzić.
Wada - ludziki z gd tego nie wezmą...

Najlepiej - zrobić to porządnie... uporządkować funkcje, przepisać to, tak
żeby ludzie od php i gd łyknęli wszystko...

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski