nemerle

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Pią, 13 Sie 2004, 00:24:29 CEST

On Wed, Aug 11, 2004 at 11:14:23AM +0200, Andrzej Krzysztofowicz wrote:
> Albo dll-ki Nemerle powinny wyleciec z /usr/lib do /usr/share albo pakiet
> nie moze byc noarch (lib vs. lib64).

To tak czy inaczej jest źle -- dll powinny siedzieć w /usr/share, bo
są niezależne od architektury, ale mono tego nie lubi. Ale tak naprawdę,
to one nie powinny się po /usr/lib,share walać, tylko w GAC siedzieć.
GAC to taki pojemnik na .netowe dllki. Nie wiem gdzie on się aktualnie w
mono znajduje (jeszcze parę tysięcy listów do przeczytania, zachciało mi
się Czarnohorę.ua zwiedzać).

Tutaj dochodzimy do nemerle, bo dllek nemerle nie da się w wersji 0.1.4
wsadzić do GAC ze względu na brak podpisu cyfrowego. Będzie się dało od
0.1.5, które myślę za jakieś dwa tygodnie wypuścimy.

Ale wracając do PLD, powinniśmy chyba opracować jakąś metodologię z tymi
dllkami, nie tylko w nemerle, ale też innych pakietach używających mono.
Wydaje mi się, że w pakietach powinny oprócz dllek siedzieć wyniki
wykonania mono --aot (prekompilacja, tworzy z foo.dll plik foo.dll.so,
obą są potrzebne do działania, powoduje to szybsze ładowanie binarek).
Oczywiście wtedy odpada .noarch. Być może te pliki powinny być w jakiś
podpakietach.

--
: Michal Moskal :: http://www.kernel.pl/~malekith :: GCS !tv h e>+++ b++
: ::: Logic is a nice contrast to the Real World. :: UL++++$ C++ E--- a?