Propozycja zmian w Group dla PLD 3.0

Dariusz Laskowski darlas w post.pl
Pią, 13 Sie 2004, 15:18:56 CEST

On Fri, 13 August 2004 13:51:01 +0200, Roman Werpachowski wrote:

> No to tu się różnimy. Matematyka jest częścią fizyki, a fizyka jest nauką
> ścisłą.

Oj! :-) To nie moja broszka i offtopic, ale:

 1. nauki formalne (dedukcyjne):

    a) matematyka,
    b) logika,
    c) chgw,

 2. nauki empiryczne (indukcyjne):

    a) przyrodnicze,
       - fizyka,
       - biologia,
       - chgw,
    b) społeczne,
       - psychologia,
       - socjologia,
       - ekonomia,
       - chgw,
    c) chgw,

 3. chgw.

  Matematyka nie jest częścią fizyki. To tylko narzędzie przez
fizykę wykorzystywane. Z tego samego narzędzia korzysta np.
psychologia i socjologia, i nie czyni to matematyki częścią
ani pierwszej, ani drugiej.
  Jeżeli matematyka miałaby być częścią czegokolwiek,
to tylko filozofia zasługuje na ten zaszczyt. Wyżej
jej nie ma, bo filozofia to matka wszystkiego. ;-)

PS: Ścisła to może być guma w majtkach... ;-)

--
Dariusz Laskowski                       Żeby wszystko w życiu było takie
darlas at post.pl                       proste, łatwe i przyjemne jak wejście