SPECS: bjorb.spec - pl, cosmetics

Tomasz Wittner lists w mmt.pl
Pią, 13 Sie 2004, 20:16:23 CEST

On Thu 12. of August 2004 20:33, qboosh wrote:
> Author: qboosh                       Date: Thu Aug 12 18:33:50 2004 GMT
> Module: SPECS                         Tag: HEAD
> ---- Log message:
> - pl, cosmetics
[...]
>  Requires(post,preun):	/sbin/chkconfig
>  BuildRoot:	%{tmpdir}/%{name}-%{version}-root-%(id -u -n)
>
> +%define		_sysconfdir	/etc/%{name}
> +
>  %description
[...]
> -%define _sysconfdir /etc/%{name}
[...]
>  %prep
>  %setup -q
> ---- CVS-web:
>     http://cvs.pld-linux.org/SPECS/bjorb.spec?r1=1.4&r2=1.5&f=u
1. Nie podoba mi się "pchanie" w/w %define między preambułę a %description.
Uważam, że skoro %define _sysconfdir /etc/%{name} dotyczy sekcji %build, to
powinno znajdować się tuż przed nią, a nie 5 ekranów wyżej, za wszystkimi
%description -l suahili, milionem podpakietów (+ %decription -n blabla -l
suahili) ... . Akurat ten spec nie jest reprezentatywny, ale np. rsync.spec -
to, że %define _sysconfdir	/etc/rsyncd
nie jest tuż przed %build (lub %prep dla kosmetyki) i nie mieści się z tą
sekcją na jednym ekranie było przyczyną błędu. Więc zamiast sobie utrudniac
życie, może ustalimy nowe miejsce dla definiowywania makr używanych podczas
budowania (imho najlepiej przed %build).
2. Mam niejakie wyrzuty, że zaprzestałem robienia polskich opisów, ale do
celowości istnienia innych, niż angielskie, nie mam przekonania.
--
Tomasz Wittner