MD5 złamana

Roman Werpachowski roman w student.ifpan.edu.pl
Pią, 20 Sie 2004, 21:21:23 CEST

On Fri, 20 Aug 2004, Cezar Cichocki wrote:

> Z dokładnego opisu wynika że:
>
>  The computation was performed on TERA NOVA (a 256 Intel-Itanium2 system
>  developped by BULL SA, installed in the CEA DAM open laboratory
>  TERA TECH). It required approximatively 80 000 CPU hours.
>  The complexity of the attack was about 2^51.
>
> Well, na tej samej zasadzie Shamir odwrócił RSA. Trzeba mieć tylko takie
> małe pudełeczko... Zresztą i tak po skonstruowaniu pierwszego
> ogólnodostepnego komputera kwantowego całą aktualną wiedzę o
> kryptografii będziemy mogli sobie wsadzić w buty.

Wiem, ze to daleka droga do realnych zagrożeń, ale różnica jakościowa
zaistniała, stąd moje pytanie. A ogłoszenie "PLD jako pierwsza dytrybucja
zastąpiła MD5 bezpieczniejszym algorytmem haszowania haseł" ma swoją
wartość marketingową.

Co do komputerów kwantowych, to jest to na razie bajka o żelaznym wilku.
Więcej nadziei pokładałbym w spintronice.

--
Roman Werpachowski