SOURCES: rpm-pld-autodep.patch - remove automated dependency

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Sob, 21 Sie 2004, 00:40:27 CEST

On Fri, Aug 20, 2004 at 11:53:14PM +0200, havner wrote:

> Ale to mozna rozwiazac inaczej. Nie R:

Można.
Do tej pory nie było innego rozwiązania.
Jeśli będzie inne _równie dobre_, to OK dla tej zmiany (po Ac raczej).

Zalety R: dla mnie:
- bardzo dobra integracja z rpm-em i poldkiem
- wygodne odpytywanie w komplecie z innymi zależnościami
- działanie offline (bez przechowywania dużych ilości danych) i online
  (bez ściągania dużych ilości danych)
  ("dużo" jest względne - dla przechowywania _teraz_ dla mnie 40MB (tyle
  ma moje Packages) to "dużo", bo nie mam tyle miejsca na / ani /home;
  dla ściągania - dzienne poldek --up jest akceptowalne, 7MB przy --upa
  już denerwujące)
  Po prostu czekanie kilka minut to dla mnie bezsensowna strata czasu,
  który można wykorzystać choćby na poprawianie innego pakietu.

Potrzebuję funkcjonalności, która podaje listę nazw pakietów
dostarczających własności (bibliotek i modułów Perla) wymagane przez
dany pakiet - dystrybucyjny na ftp, jak i zbudowany lokalnie.
Teraz uzyskuję to odpowiednio przez desc -r i rpm -qpR.

Najbliższe temu byłoby desc -R, ale wymaga poldkowej bazy
wszystkich pakietów (nie korzysta z rpm-owej bazy pakietów
zainstalowanych). A dla pakietów zbudowanych lokalnie dodatkowo
uruchomienia poldka po każdym zbudowaniu pakietu.
Wolałbym, żeby wymagało nieco mniej danych i czasu (szczególnie w drugim
przypadku).

Wyszukiwanie po jednej własności w jakimś pliku tekstowym, przez rpm
--redhatprovides czy search -p jest nieakceptowalnie niewygodne.