Montowanie usbfs w rc-scripts

Jacek Rembisz jacek w szuwary.org
Nie, 22 Sie 2004, 01:58:09 CEST

Witam,

rc.sysinit nie montuje /proc/bus/usb jeśli obsługa usb zostanie
wkompilowana w jądro, a to z powodu takiego warunku:

if ! grep -iq "nousb" /proc/cmdline 2>/dev/null && ! grep -q "usb"
/proc/devices 2>/dev/null ; then

Nie załaduje też odpowiedniego usb-controllera jeśli usbcore
jest wkompilowane w kernel.

Akurat używałem takiej konfiguracja bo przed posłaniem laptopa
w suspend potrzebowałem usunąć uhci_hcd.
W vanilla 2.6.8.1 uhci_hcd już zachowuje się poprawnie przy
suspend/resume (przynajmniej na moim laptopie)

Warunek: grep -q "usb" /proc/devices trzeba imho zastąpić czymś
bardziej wyrafinowanym np. ls /sys/bus/usb/drivers/hub/ | wc -l
Dla 2.4 może też coś da się znaleźć?

I dlaczego ładowanie obsługi HID jest obwarowane:
if [ "$(kernelverser)" -lt "002006" ]; then

# rpm -q rc-scripts
rc-scripts-0.4.0.14-1

Pozdrawiam,
Jacek Rembisz